Vážení rodiče,
od tohoto pololetí máme konečně dostatek času věnovat se dílně čtení. Knihy pro čtení ve škole potřebujeme takové, aby s nimi šlo dále pracovat. Vysvětlovala jsem dětem, že jednoduché knížky si mohou číst doma. Ve škole v lekcích máme před čtením vždy zadané úkoly, na které se zaměřujeme ( obsahově např. Co je zápletka v příběhu? Jaký je hlavní hrdina? Co se v knize řeší a jak bys řešil Ty? nebo formálně např. Jaká přídavná jména popisují místo události? Jaké sloveso vystihuje situaci? apod.) K tomu je samozřejmě nutný složitější děj nebo zápletka, také knihy pro děti 9+ mají jinou slovní zásobu nebo řeší jiné situace než jednoduché pohádky. Jsem moc ráda, že si mnozí žáci přinesli velmi pěkné knížky, které postupně u závěrečné společné diskuze v lekcích představí ostatním. Pokud byste tápali, co vybrat, můžete se inspirovat v přiloženém seznamu nebo na internetu.
V hodinách budeme číst společně nahlas také zajímavé a hlavně neznámé texty, které vyberu s nějakým cílem např. pojmenování odstavců jako předstupeň vytváření osnovy. Začneme už příští týden "Kruťákem" z čítanky Alter. Příběh je o zlomyslném chlapci a my budeme hledat řešení, jak mu vysvětlit, že se má chovat k ostatním s respektem.
Od března budou děti postupně představovat ostatním jednu svoji přečtenou knihu. Řeknou název knihy, jméno spisovatele a krátce nastíní děj. Věřím, že postupně dojde na vzájemné půjčování zajímavých knížek právě na základě doporučení od spolužáků.
Ve druhé pololetí by každý žák měl přečíst alespoň 300-400 stran (podle množství obrázků) tzn. 2 knihy.
Moc chválím čtenáře, kteří v prvním pololetí zvládli i více knih. Máme třídní rekordmany, kteří přečetli dokonce 9 knížek. Na konci roku si opět vyhodnotíme naši třídní knihovnu a stejně jako loni nejlepší čtenáři budou odměněny diplomem nebo knihou, kterou jim koupím.
Pěkný podvečer
LM
Seznam četby, kromě všech Sesterstev nebo Poseroutků, jsou vhodné příběhy s dětským hrdinou nebo knihy podobné jako níže:
Bernardinová, E. : Ahoj bráško!
Braunová,P.: O chlapci, který spadl z nebe
Březinová, I. : Trosečníci- Dobrodružství řehtajícího koně
Dvořák, J.: Slepice a televize
Fabiánová, T.: Jak jsem chodila do školy
Frynta, E. : Písničky bez muziky
Hanzlík, J.: Pimpilim Pampam
Horelová, E. : Tománek ve škole
Horváthová, T.: Modrý tygr
Kratochvíl, M.: Deset malých Bohoušků
Kratochvíl, M.: Potkal kočkodán kočkonora
Krejčí, J.: To jsem blázen
Lindgrenová, A.: Pipi dlouhá punčocha
Ochová, S.: Náš pes Balabán
Osbornová, M. P.: Výprava za tajemným rytířem
Pražáková, H.: Dárek pro Moniku
Stránský, J.: Povídačky pro Kláru
Šrut, P.: Příšerky & příšeři
Šrut, P.: Kočičí král
Štuka, I.: Kde bloudí velbloudi?
© 2025 Základní škola Eden, Praha 10, Vladivostocká 1035/6, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO